Middagstips

Ugnskassler med ris

 

Det här behöver du till det.

 

Skivad kassler, thai sweet chilisås, 3 dl vispgrädde, ris

Bryn kasslerskivorna så dom får lite färg, lägg dom sedan i en ugnsfast form.

Vispa grädden med ca 1 dl thai sweet chilisås och häll sedan detta över kasslern.

Strö gärna liten riven ost över också.

In med formen i ugnen ca 30 min (eller till dess att maten fått fin färg) 175-200grader

Serva med ris.

(Givietvis kan du ha vanlig chilisås istället får thai såsen, det är en smaksak.)

 

Underbart gott!

 



Kommentarer
Postat av: angelica

Jag som skrivit o tänkt göra precis som du gör, middagstips med resept, och bilder sådär som du har.. men har inte kommit igång med deT:P men nu ser jag, att det är faktiskt ritkgit roligt att läsa + att man får massa nya recept:)

kramis

2008-08-11 @ 18:14:05
URL: http://raaaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här