Julkalendern 1 December 2008

Sara och Marika ~ Vart tog (h)julen vägen?~



1 December och inte ens en lite snöflinga hade kommit än.
Det blir nog ingen snö.
Klockan hann ringa flera gånger innan jag tillslut orkade ta mig ur sängen.
Jaha, då var det dags igen och jag har försovit mig… Som vanligt.
Bästa att skynda på lite kanske, och hoppas att bilen startar idag med.
Måste komma ihåg att ta med isskrapan ner till bilen idag, så slipper jag skrapa rutorna med min sko idag igen.

Lite senare på dagen

Det är verkligen MÅNDAG idag.
Lite små panik fick jag allt när jag kom till jobbet.
Det visade sig att flera på mitt jobb låg hemma i influensan.
Det var bara att ställa in alla kundbesök som var bokade idag.
Spenderade hela förmiddagen med att boka om kundbesök.
Inte för att jag tycker att det är tråkigt att tala i telefon, men det finns faktiskt gränser.
På lunchen träffade jag Marika, Vi tog Mc Donalds på Kungsgatan idag igen.
Måste börja tänka på vikten !!! Får kanske ta en Mc Sallad nästa gång???
Efter middagen var rätt lugn, satt mest och surfade på nätet.

Senare på kvällen.

Var nere i källaren idag för att plocka fram adventsljusstakarna.
Jag vet att det var första advent igår. Men det fanns ingen ork till det då. Jag bytte gardiner och satte upp adventsljusstakar, struntade faktiskt i att tvätta fönstren.
Tänkte överlåta det roliga till min mamma när hon hälsar på mig nästa gång… Vilket Påminner mig om att det är dags att bjuda över henne på middag snart. Vad tiden går då…
Dags att fixa lite te och sätta sig framför dumburken en stund. Det kommer ju en dag imorgon också.

SARA


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack. Tack. Och detta kommer jag följa med spänning .

2008-12-01 @ 18:30:29
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Mamsi

Äntligen börjar den !

Puss.....

2008-12-01 @ 23:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här