Julkalendern 11 December 2008

Sara och Marika  ~ Vart tog (h)julen vägen?~

 

 

Gick till jobbet idag iklädd en av mina rosa skjorta.
Lasse bara skratta när jag kom. Han beställde nya skjortor till mig.
Så länge får jag nog ha mina rosa.
Men han bad mig att kolla vad jag lägger i tvättmaskinen nästa gång jag ska tvätta, så att det inte händer igen.
Det lovade jag.
Jag hämtade en kopp kaffe och satte mig sen vid mitt skrivbord och jobbade lite.
Försökte i alla fall jobba, men det var inte så lätt.
Satt och tänkte på Marcus hela förmiddagen.
Marcus…

Lite senare på dagen

Kunde inte sluta tänka på denna underbara människa.
Jag satt på jobbet och försökte komma på vad det var som var fel på honom.
Var han gift? Bög? Nä, inte bög. Kunde inte hitta några fel på honom, men tro mig det kommer.
För är det något jag är expert på så är det att hitta fel på killar.
Sophie kom förbi, hon sa nog mitt namn tre gånger innan jag reagerade.-Hallå du! Vad gjorde du igår? , sa hon och flinade.

”Vad heter han?”Jag tittade upp på henne. ” Vad då? Jasså syns det så väl? ”
Jag berättade för Sophie om min lilla flört med Marcus.
Hon bara skrattade, ”Vad ska du hitta för fel hos den här killen då? ”
Jag visste att hon hade rätt, men jag lovade mig själv att inte leta fel hos den här killen.
Vi övade på Lucia tåget idag.
Jag var tomte, hittade en gammal tomteluva som mamma gjort till min brorsa på sjuttiotalet någon gång. Tror att den var gjord i frotté.
Jag tänkte i alla fall inte gå och köpa någon.
Jag fick ha en lykta, Lasse trodde inte att jag skulle klanta till det så igen, och huset var ju försäkrat.
Vi sjöng vara julsånger och Tony var jättesöt som lucia.

Senare på kvällen.

Åkte in till stan efter jobbet.
Var ju tvungen att ha lite nya kläder om det blev date nu i helgen.
Jag gick in på H&M där hittade jag jättesnygg klänning som jag var tvungen att prova.
Det var mycket folk i stan idag och alla var tydligen på H&M .
Efter tio minuter i provrumskö var det äntligen min tur.
Rätt som det var när jag stod där i min provhytt hör jag hur en unge skriker i hytten bredvid.
Mamman skrek nog ännu högre.
Jag fick lite lätt panik och värre blir det när jag helt plötsligt får se att det kommer en unge på fem-sex år krypandes in i min provhytt.
Där står jag i stringtrosor och bh.

-Mamma, flickan här är nästan naken!!!

Jag skyndade mig att ta på mig igen. Sen väste jag till ungen som fortfarande låg på golvet och krälade.

-Det finns ingen tomte, det är bara någon som klätt ut sig. Och du får inga julklappar i år. JÄVELUNGE!!!

Sen skyndade jag mig till kassan för att betala.
Jag kände mig rätt nöjd.
Gick hem och tog ett långt bad.
Imorgon ska vi lussa på jobbet.

Kramisar

SARA


Kommentarer
Postat av: Mamsi

Herre gud,vad kommer att hända i morgon tro???

Kanske brinner håret upp,eller lusselinnet, vad vet jag?

Väntar på fortsättningen....

Puss,puss....

2008-12-11 @ 16:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här