Julkalendern 14 December 2008

Sara och Marika  ~ Vart tog (h)julen vägen?~




Då var det Söndag igen då och tredje advent.
Jag ska faktiskt erkänna för er att jag fällde ett par tårar imorse över det som hände igår.
Jag tror aldrig att jag har lipat över en kille förut, men det var något särskilt med Marcus. Inbillade jag mig i alla fall.
Klockan kvart i tolv ringde Marika, hon var bakfull.
Jag låg fortfarande i sängen.
Vi bestämde att vi skulle träffas senare.
Vi skulle äta pizza, det brukade vi göra dagen efter.

Lite senare på dagen

Jag och Marika träffades vid fyra utanför pizzerian.
Det var ingen som kom upp ur sängen tidigare.
Vi gick in och tittade på pizzalistan.
Marika beställde en Calzone.
Jag tittade extra länge innan jag kunde bestämma mig.
Efter mycket veleri gick jag fram och beställde.

-Jag vill ha en havanna utan skinkor med räka., sa jag utan att tänka mig för.

Jag kunde inte hålla mig för skratt och var tvungen att snabbt gå ut så att jag kunde få skratta.
Marika kom efter och tjöt av skratt hon också.

-Sa du att du skulle ha utan skinkor?

-Jag tror det, sa jag och fortsatte skratta.

Vi bestämde oss för att ta med pizzorna hem till mig, det blev mindre pinsamt då.
Vi bestämde oss också för att inte gå till den pizzerian på ett tag.

Senare på kvällen.

Jag var hemma hela kvällen. Marika var också här.
Jag har funderat mycket över vad jag ska säga om Marcus ringer.
Ska nog inte svara.
Han ringer nog inte.
Kanske det bästa hade varit om jag hade kunnat låta bli att tänka på honom, om det går.
Marika och jag kollade på film på kvällen.
Vi var sega båda två, så det blev inte så sent.
Nu ska jag dyka ner i min säng och hoppas att John Blund kommer på besök.

Kramisar

                                 Sara


Kommentarer
Postat av: Mamsi

Mmmmm.....pizza!

Puss och kram!

2008-12-15 @ 15:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här