Julkalendern 15 December 2008

Sara och Marika  ~ Vart tog (h)julen vägen?~



Vaknade en kvart efter att jag skulle börjat jobba.
Jag fick stressa som sjutton.
Fortfarande lite ont i huvudet efter lördagens lilla partaj.
Jag gick ner och skulle starta bilen, hade faktiskt lyckats komma ihåg att ta med mig isskrapan idag.
Men alltid är det något som ska gå fel.
Jag startade bilen, backade som vanligt ut bilen från parkeringsfickan.
Då dör biljäveln.
Den vägrar starta igen. Jag sitter kvar och hoppas att detta bara ett dåligt skämt.
Nähä då!!! Det var det inte.
Bilen verkligen VÄGRAR att starta, det kommer bara ett litet surr från motorn.
Jag rotade i väskan för att hitta min mobiltelefon, men den var inte där.
Givetvis hade jag glömt den hemma!!!
Jag stod nu mitt i vägen och blockerade hela parkeringen, så det var bara att hoppas att det inte var någon som skulle köra ut just nu.
Jag rusade upp och fick tag på mobilen, jag ringde jobbet och berättade om bilen sen var det bara att ringa närmsta verkstad.
Jag fick tag på en kille som var så snäll och kunde komma bort och hjälpa bärga bilen till verkstan.
Vilken underbar människa!!!!

 Lite senare på dagen

Jag var rätt sen i till jobbet idag.
Det tog sin lilla tid innan killen från verkstan kom.
Och innan dess han det bli lite kö bakom mig på parkeringen, givetvis var det Tore som såg mig naken förra veckan.
Jag vände mig snabbt om och låtsades vara väldigt upptagen.
Precis då kom Martin.
Martin hette han från verkstan och han var såååå snygg alltså.
Han hjälpte mig bort till verkstan med bilskrället.
Han var riktigt trevlig och hjälpsam, han bjöd på kaffe och lussekatter.
Han lovade att försöka ha bilen klar till på fredag om det inte var något större fel på den.
Jag fick till och med skjuts till jobbet.
Jag gjorde inte så mycket på jobbet idag.
Chefen kallade in mig på sitt rum idag.
Jag knacka försiktigt på dörren.

-Hej. Vad har jag nu gjort?, sa jag med låg röst.

Lasse bara skrattade. ”Du har inte gjort någonting. Du har väl inte glömt av julfesten på Onsdag?”

Jävlar! Det hade jag glömt av, men jag sa att jag inte glömt den.
Jag var med i våran lilla fest kommité.

 Senare på kvällen.

Jaha, var hemma en timma senare en vanligt.
Men det var bara för att jag tog bussen hem.
Jag hade inte åkt buss på säkert fem eller sex år.
Visste ju inte ens hur man använde ett busskort.
Fick fråga chauffören, lite pinsamt kanske att vara tjugosju år och inte kunna stämpla ett vanligt busskort.
Men vi lär så länge vi lever.
Nu ska jag ta ett bad och sen ska jag sova.

Kram och god natt

                             Sara


Kommentarer
Postat av: Mamsi

Hej!

Känner likadant när jag åker spårvagn och buss.

Inga biljetter går att köpa av föraren längre osv.

Puss,puss

2008-12-15 @ 15:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här