Julkalendern 19 December 2008

Sara och Marika  ~ Vart tog (h)julen vägen?~

 

 

Idag är jag trött, jag hade svårt att somna igår.
Ska jag ge Marcus en chans? Ska jag försöka lita på att det var hans kusin?
När skulle jag lära mig att lita mer på det andra könet och sluta att alltid hitta fel.
Mr Perfect existerar väl inte, han finns bara i sagorna precis som tomten.
Idag är sista dagen jag jobbar innan jul.
Jag har semester Måndag och Tisdag.
Nu åker snart bussen, varför måste jag alltid stressa?

Lite senare på dagen

Jag ringde Martin på verkstan idag, för att kolla om bilen var klar givetvis!
Han hade bytt bränslepumpen och tittat över bilen.

-Du funderar inte på att köpa nya däck, dom du har är ju rätt slitna., sa Martin i telefon.

Det kanske var lika bra, jag och Marika skulle ju åka iväg över julen och då kan det vara bra med riktiga däck.
Jag bestämde mig för att det skulle bli nya däck också.
Martin lovade att ha allt klart tills klockan fem.
Då skulle jag få hämta min lilla pärla (bilen alltså).
På lunchen idag var jag och Marika och bokade stuga.
Vi hade bestämt oss för resa bort över jul.
Småland tyckte vi lät väldigt juligt så det fick bli det.
Vi skulle inte åka förens på Julaftons morgon och vi var flera stycken som skulle åka till en liten by  i Småland med flera småstugor och en samlingsstuga.
Det skulle verkligen bli kul.
Hoppas att det är snö där när vi kommer dit, för här tycks det inte komma någon.
Oj, vad klockan går.
Måste skynda mig om jag ska hinna till verkstan innan dom stänger.

Senare på kvällen.

Marika hämtade mig från jobbet och vi åkte till verkstan.
Jag ville ju att hon skulle få se Martin.
Vi kom till verkstan fem i fem och Martin mötte oss.

-Så där ja, nu ska hon nog rulla ett tag till, sa han och torkade av sina oljiga händer på en trasa.

Jag var tvungen att stänga igen munnen för att inte drägla, han var ju bara sååå snygg alltså.
Marika gjorde likadant.
Han förklarade vad han hade gjort med bilen, men jag ska villigt erkänna att jag inte lyssnade så noga.
Jag var helt upptagen i mina egna tankar.
När vi stod där på verkstan ringde min mobil, jag svarade.

-Hej vännen, det är Marcus. Vad händer ikväll då?

Nu blev jag verkligen snurrig.

-Ikväll ska jag bara ta det lugnt, svarade jag.

” Ska träffa Marika senare, men vi ska nog inte göra något särskilt”

-Okej, bio imorgon?

-Ja, det hade varit kul.

Vi bestämde att vi skulle träffas imorgon.
Jag stoppade ner mobilen i min väska igen och tog upp plånboken.
Det var dags att betala för bränslepumpen och nya vinter däcken.
Jag fick mina nycklar och jag och Marika åkte hem till mig.
Strax efter klockan åtta på kvällen satt jag och Marika och drack te när jag hörde hur det pep till i min mobil.
Jag hade fått ett sms.

-Detta numret känner jag inte igen, sa jag till Marika.

Jag öppnade det och läste följande ” Har du lust att ta en fika någon dag? Skulle så gärna vilja träffa dig… Martin”

-Vad gör du egentligen?, sa Marika. ” Hahaha… Vem ska du nu välja?”

Jag blev lite smått chockad. Samtidigt lite smått road, detta var inget som jag var van vid kan jag lova.
I vanliga fall så syntes jag knappt, det var väl aldrig någon som vände sig om och tittade på mig en extra gång.
När Marika gått hem skrev jag tillbaka till Martin, jag ville gärna ta en fika med honom någon dag.
Undrar just vem jag kommer att drömma om inatt…

 

Varma kramar

Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här