Julkalendern 3 December 2008

Sara och Marika ~ Vart tog (h)julen vägen?~



Försov mig idag med.
Har beslutat mig för att skriva brev till tomten och önska mig en ny väckarklocka i julklapp. Min har ju slutat funka helt verkar det som.
Jag har faktiskt en rosa väckarklocka , jag fick den i julklapp när jag var elva tror jag. Ja, då är det väl på tiden att önska sig en nu kanske?

Lite senare på dagen

Hann precis innan för dörren på jobbet då Mia ropade att chefen ville träffa mig.
Jag kände bara hur hjärtat höll på att hoppa upp i halsen, och jag funderade på vad han Säga den här gången…
Med tunga steg gick jag in till Lasse (min chef)
-Du hade sökt mig, pep jag fram när jag öppnade dörren till Lasses kontor. Lasse tittade på mig när jag kom in genom dörren.
-Är du sjuk?, frågade han.
Då förstod jag att han inte visste att jag var sen in idag. Jag rätade på ryggen.
- Tänkte bara höra om du skulle vara med och arrangera Luciatåget i år med?
Lucia tåget ja. Det hade jag totalt förträngt, hihihi… Kanske lika bra det.
-Självklart! Vilka är det mer som är med?
-Mia, Tony, Sophie, Anna och så jag då, och givetvis du om du vill vara med i år.
Det var tradition på vårat företag att dem på kontoret skulle lussa för alla anställda. Förra året var Lasse Lucia. Jag var Staffan, men det var mest för att året innan fick jag vara Lucia och jag hade levande ljus i min Luciakrona.
Som ”råkade” tända eld på gardinen i personalrummet.
Brandkåren kom och allt blev bara kaos.
Vi fick gå hem tidigare den dagen.
Så därför fick jag vara Staffan förra året, så att jag inte skulle tända eld på nåt mer.

Senare på kvällen.

Jobbade över idag, hade lite dåligt samvete nu när jag försovit mig flera dagar i rad. Kom hem vid sju tiden på kvällen.
Ringde Marika för att berätta om Lucia tåget.
Hon bara skrattade.
- Det är ju du i ett nötskal, sa hon.
Efter telefonsamtalet med Marika om det berömda årliga Luciatåget, Satt jag mig framför datorn en stund, fick ett tips av en jobbarkompis på en singelsajt. Nice alltså.
Träffade en jätte nice kille som hette… vad var det han hette nu då? Jaja, har bestämt datadejt med honom imorgon. Nu är det dags att krypa ner i sängen. God natt alla vänner!


Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här