Julkalendern 8 December 2008

Sara och Marika ~ Vart tog (h)julen vägen?~



Måndag igen, Veckans längsta dag!!!
Började morgonen med tre koppar kaffe, innan jag gick och satte mig vid skrivbordet.
Försökte samla lite mod för att kunna fråga Lasse om Luciatåget.
Kaffet gjorde ju inte det bättre alls. Meningen var att jag skulle bli lite piggare, inte
Springa å toa arton gånger på en timma.
Jag gick i alla fall till Lasse idag och blev lovad att jag skulle få gå som tomte istället för
Stjärngosse.
Då skulle jag bara hålla en lykta och det skulle nog inte vara någon större fara.

Lite senare på dagen

Jag ringde Marika på lunchen och berättade att jag skulle vara tomte istället för stjärngosse.
Marika bara skratta, ”jag säger inget” sa hon.
Jag kunde faktiskt inte hjälpa att jag ”råkade” snubbla när jag var lucia, det var inte meningen att tända eld på gardinen.
Vad folk ska älta allt.
Klockan kvart över tolv kom Anna och knackade mig på axeln.
-Det är möte nu, Lucia möte, sa hon och log. Vi ska prata ihop oss lite om lucia tåget. Jag tittade på Anna och svarade att jag skulle komma om ett par minuter, var inte så sugen på det där med lucia helt plötsligt.
Men jag gick på mötet i alla fall.
Vi bestämde vilka julsånger vi skulle sjunga och vem som skulle vara vad.
Vi röstade för att Tony skulle var lucia.
Tony hade långt blont hår. Så han passade bra som lucia.
Anna, Mia och Sophie blev tärnor. Jag fick vara tomte och Lasse fick vara stjärtgosse.

Senare på kvällen.

Vi gick hem efter det mötet, Lasse tyckte att vi skulle öva på Lusse sångerna.
Vi trodde först att det var ett skämt, men det var det inte så jag gick och mötte Marika.
Vi åkte in till stan för att kolla julklappar.
När vi var inne på ”Clas Olsson” hittade jag en rolig mobiltelefon gjord i trä.
Det stod att den hette ”fäbodnallen”, jag visade för Marika som säger högt så att alla kan höra:
-Sa du fäbodjäntan?
Jag höll på att sjunka genom marken, ALLA i hela affären vände sig om.
Jag blev pionröd i ansiktet och Marika började gapskratta.
Vi skyndade oss ut från den affären och det lär väl dröja innan vi går in dit igen.
Nu sitter jag här hemma och bara tar det lugnt.
Imorgon kommer min gamla kollega och hälsar på jobbet.
Johanna, just nu är hon mammaledig.


God natt allesammans

Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här