Hel eller halv?

Vem har bestämt att det ska heta hel och halv-syskon?
Jag har 5 så kallade halvsyskon, alla lika underbara och alla älskas och betyder lika mycket för mig.
Jag har ALDRIG kallat dem för "halv"syskon och jag uppskattar INTE när folk påpekar att vi bara är just "halv".

Finns det starkare band mellan just hel-syskon?
I så fall har jag missat något tror jag.
Är det meningen att man ska känna sig utanför i familjen då? Eller tillhör man bara hälften så mycket?
Är man hälften så mycket värd av sina föräldrar eftersom man är just halv?
Är det fler än jag som tänker så här?




Kommentarer
Postat av: blondiie

Jasså? Välkommen i klubben...

Det är JÄTTEdkillnad på hel och halv, det tycker iaf syskonens andra förälder. Som om man inkräktar på deras familj...

tror styvföräldrar gör stoooor skillnad, det är iaf min erfarenhet.

Vi som väl är syskonen skiter i vilket, vi ÄR syskon...

kramis från hemmasågaren...

2008-05-26 @ 21:23:14
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: blondiie

Jasså? Välkommen i klubben...

Det är JÄTTEskillnad på hel och halv, det tycker iaf syskonens andra förälder. Som om man inkräktar på deras familj...

tror styvföräldrar gör stoooor skillnad, det är iaf min erfarenhet.

Vi som väl är syskonen skiter i vilket, vi ÄR syskon...

kramis från hemmasågaren...

2008-05-26 @ 21:24:12
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ang halvsyskon så tycker jag ordet är helt fel.

Beror nog på uppväxten i sig, vilken relation man får med sina syskon. Växer man upp med sina syskon eller träffas mycket så tror jag man är lika mkt helsyskon vad man än är. Har alltid sett våra barn som helsyskon "hela bunten" Kärleken är lika stor ibland barnen. Tro inget annat! Puss och kram!

2008-05-27 @ 16:10:15
Postat av: Lotta

Att kalla ngn för HALV syskon gör man faktiskt bara för att såra.... hur illa det än låter.



För mig är du ett hel syskon. ha ha ha skojja bara!

2008-05-28 @ 10:15:46
URL: http://undressed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här