H1N1, Svininfluensa, Schweinflu...

Kärt barn har många namn...
Men jag undrar hur uppstorat detta egentligen är?!?
ALLA bör ta sprutan säger man, men hur farlig ÄR den nya influensan?
Och hur vet man att det är den man fått när man inte ens blir mottagen på sjukhus om man misstänks ha det?

Blir man imun på sjukdomen om man tar vaccinet?
Varför kan inte bebisar ta vaccinet och hur blir det för oss som har sprutskräck? Inbilla er inte att jag skulle ställa mig i en s.k vaccineringskö för att en stressad sjuksköterska ska trycka in en spruta i min arm.
Är lite orolig över vaccinet då man hört att det inte är ordentligt testat, är det verkligen okej att ge det till gravida då? Eller små barn? Är man säker på att man inte kommer att få men av sprutan?



Vad har du för tankar och funderingar om influensan?
(Kanske har du svar på mina frågor?)


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Min mamma kom med en input häromdan: gravida kvinnor uppmanas att inte äta insjöfisk bl.a. för kvicksilver. Det är kvicksilver i sprutorna. Gravida kvinnor går före i vaccinationskön. Hur går det ihop?



De allra minsta barnen får halva mängden vaccin som en vuxen. En vuxen snittar på, låt säga 80kg. Det blir en sjujäkla mängd för en så liten kropp.



För att vaccinet ska ha effekt bör ca 80% av befolkningen vaccineras (har för mig att det var den siffran). Jag tror långt ifrån 80% kommer vaccinera sig. Vaccinationerna blir försenade och smittan sprids. Nej jag anser att det inte är värt riskerna på ett helt nytt vaccin. Det hela ÄR ju upphausat, vanliga influensan dödar fler årligen.



Men alla ska ju göra som de själva vill! Lycka till i vaccinationsbeslutet!

2009-11-11 @ 20:53:56
URL: http://eyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här