Bortskämd unge?

Ännu en dag med mer sömn än jag fått på mycket länge. Hur mycket jag än avskyr att säga det så har nog R rätt i det han sagt, att jag skämmer bort William genom att springa upp varje gång han låter. Har nu testat 2 nätter att bara ge honom nappen och INTE amma honom varje gång han vaknar (ibland en gång i timmen).
William är ju aldrig ledsen på natten utan ligger mest och knorrar.
Helt ärligt så trodde jag inte att man kunde skämma bort en så liten krabat.
Vi kör på med lite gröt på kvällen efter amningen sen somnas det gott.
Klockan var nästan 7 när han vaknade i morse. UNDERBART!

Regn idag med, när är det Stockholms tur att få snö? Inget kul väder att gå ut i.
Det får bli inomhusaktiviteter idag.
Men först ska jag dricka lite kaffe.


Godaste gröten ever tycker William.
(Tack Helena för att smakportionen som William fick)

Vad har ni för planer idag?

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Helena

Apropå det där med att "skämma bort".. Jag läste någonstans att om man lyfter upp bebisen vid minsta lilla knorr, så handlar det mer om att man i sin välvilja stör den i sitt försök att somna om, och man hjälper den genom att låta den ligga och ge nappen eller annat som den somnar av. Det tyckte jag lät klokt. Kram

2009-10-17 @ 11:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här