Tjuvar och banditer

Måste bara...
Anton fick en jacka han önskat sig i julas, en sån där med lurv i luvan. Han var så glad i den jackan.
För två veckor sen var han på klassresa och då försvann jackan. Anton blev givetvis ledsen och letade efter den nästkommande vecka.
I Måndags kom Anton och berättade att hans klasskamrat X hade en likadan jacka helt plötsligt och han tyckte att det var så konstigt. Anton hade frågat om det verkligen var X jacka och X pappa hade då tydligen bekräftat detta.
Jag sa till Anton att han kunde titta INUTI jackan nästa gång för jag har skrivit hans namn och telefon nummer i (om i fall att). Detta gjorde han och blev glad att han hittat sin jacka och arg på X som ljugit.
Har X pappa ingen koll på sitt barns kläder? Han som bekräftat att jackan tillhörde hans son.

Är det inte något fel när barn som bara är 12 år redan börjat stjäla? Vart kommer det då att sluta.
Hur länge ska man behöva namna barnens kläder för att dom inte ska bli stulna. Är det värt att köpa "märkeskläder" till sina barn för att senare få se någon annan unge gå omkring i det?

Sorry, så mycket liv för en jacka... Nu känns det bättre igen.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Mamma

En sån tur att Anton hittade sin jacka....

vill passa på att skicka ett stort fång ris

med taggar på till X,s pappa.....dålig stil....

2009-09-08 @ 16:59:03
Postat av: Vilsen i storstaden

Va tur att Anton fick tillbaka sin jacka. Dom borde ha ett snack i skolan att skilja ditt från mitt!

2009-09-08 @ 17:05:42
Postat av: Blondiie was here=)

jag hade gått i taket å ställt till en JÄVLA scen!

Hotat med att anmäla till polis med!

Arg som fan nu!

grrr.

kram

2009-09-08 @ 19:19:18
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Ida

Jättebra att han fick tillbaka sin jacka. Men verkligen skandal att barn kan stjäla på det sättet! Hade jag varit dig så hade jag ringt upp den där killen och pratat med hans idiotfarsa. Helt sjukt ju. Pöss.

2009-09-08 @ 19:27:02
URL: http://lewisian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här