Dagis Vs. Dagis

Har blivit erbjuden plats på två olika dagis (förskola för ordpoliser).
Tackade ja till Nr 1 då det var den vi helst ville ha och tiden var knapp att bestämma sig.
Ringde Nr1 för att få komma och kika runt lite.
Frågade om barngruppen storlek och hur mycket personal det fanns i gruppen m.m.
Svaret var 36 barn 1-2 år 6 personal.
Följdfrågan blev ju genast om dom alltid är tilsammans eller är i små grupper.
Svaret på det blev:
- Vissa dagar.

Nej tack! Jag vill inte längre ha någon dagisplats hos nr 1. Har gått med ont i magen av ångest hela helgen.
Jag kan inte utsätta min son för en så där stor grupp.

Dagis Nr 2 (förskola för ordpoliser) verkar också bra, har hört mig för lite och har nu pratat med R och vi kommer att välja det i stället.
Har bokat in ett besök där idag för att kolla läget, men vi har redan bestämt oss.

Jag jobbar själv på förskola och vill ju att pedagogerna ska hinna med ALLA barn och det är omöjligt att hinna det på en grupp med 36 barn.
Det finns inte en chans att man då arbetar med det enskilda barnet.
Det blir ju ren barnpassning!
Hur kan man följa läroplanen med så stor barngrupp?

Åsikter tack! 


Älskade lilla prins<3

Kommentarer
Postat av: Linda - mamma till Lovina

Hehe okej. Men han är ju väldigt fin nu i håret iaf!

Tar nog ett tag innan ni behöver klippa igen.



Och tack;)



Ser att ni också är i DAGIS svängarna;)

Vi har precis tackat ja till dagis nr 2. Nr 1 fick vi inte plats på, men tvåan blir jätte bra den också=) Men man börjar ju redan bli nervös över att lämna bort henne =( usch...

2010-04-19 @ 12:11:56
URL: http://lindet.blogg.se/
Postat av: Lotta

Wille är så söt <3

2010-04-19 @ 19:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här