THE TAKING OF PELHAM 123

Hyrde film ikväll och bl a annat den här som först kom 1970, men som nu gjorts om och morderniserats.
Filmen var otroligt bra och fängslande.
Både Denzel Washington och John Travolta gör sig otroligt bra i sina roller.
Absolut en film som är värd att se.



Walter Garber (Denzel Washington) arbetar på tunnelbanan i New York City där han en helt vanlig dag hamnar mitt i ett kidnappningsdrama, då ett tunnelbanetåg kapas. Ryder (John Travolta), den hårdkokta hjärnan bakom kapningen och ledaren för ett gäng på fyra tungt beväpnade gangstrar, hotar att avrätta tågets passagerare om han inte får en stor lösensumma inom en timme. När spänningen växer under hans fötter tar Garber sin stora kunskap om tunnelbanesystemet till hjälp i kampen att överlista Ryder och rädda gisslan. Men det finns en gåta som Garber inte lyckas lösa: Om tjuvarna får pengarna - hur ska de lyckas fly därifrån?


Kommentarer
Postat av: sofie

skulle behöva din hjälp såg jag nu :P

Bakgrunden som du har på inläggs rubrikerna, hur gör man så att dom inte går ända ut på kanterna så som du har? du kan titta vad jag menar på min blogg på inläggs rubrikerna. Skulle verkligen uppskatta hjälp för jag hittar det verkligen ingenstans hur man gör :)

2010-04-24 @ 09:15:22
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: sofiaa

den filmen är asbra! :-)

2010-04-24 @ 12:13:45
URL: http://ssandvik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här