Göteborg onsdag

Då var vi framme i Göteborg!
Det gick hur bra som helst att ka tåg med William, värre var det med vagn och packning.
Trots att folk såg hur jobbigt jag hade det och hur trångt det var så hade dom VÄLDIGT svårt att sträcka ut en hjälpande hand.
Dock fick jag tillslut hjälp av en man som hjälpte mig att att lägga upp resväskan på hyllan och se till så att William inte ramlade när jag fällde ihop vagnen. När vi var framme i Göteborg kom denna vänliga själ och hjälpte mig av med vagnen.
Tack snälla du för hjälpen!
William älskade att åka tåg. Nästan hela resan satt han snällt och tittade på DVD´n eller ut genom fönstret.


Musses kubbhus på DVD = supersnäll William

Står i fönstret och titta på andra tåg var jättekul.

SJ Latte (ingen höjdare).

Tåget kom in ett par minuter tidigare än beräknat. Mamma och Ida (med fina babymagen) mötte oss på centralen, sen åkte vi till högsbo och mamma köpte goda baguetter med smarriga pålägg att luncha med.


Efter lunchen gick vi upp och handlade lite, jag skulle köpa blöjor, barnmat, gröt m.m
Sen åkte jag, William och Ida till Frölunda Torg för lite shopping.
Mötte upp med Jessie som jag inte träffat på flera år, tog en fika på Espressohouse och fick en hel del garvisar precis som förr.
Härligt!

När vi gick på Frölunda Torg ringde mobilen, det var Maria (ännu en gammal vän) som undrade om vi var framme i Göteborg. Det visade sig att hon och hennes mamma var på våningen nedanför oss. Ännu ett kärt återseende! Ska träffa Maria på söndag igen, då ska vi ta en fika eller ev. en tur på baby & Barn mässan.

Sista stunden på Frölunda Torg var William jätteledsen och kinkig, fick bära honom och ingenting var bra.
Kände honom i pannan och visst var han varm. Det är ju typiskt att han ska få feber just NU. Tog en sväng förbi apoteket och inhandlade flytande alvedon och Nezeril.

Nu sover William gott i sängen och jag hoppas att han sover länge, länge så att jag kan få göra detsamma.
Saknar redan R massor <3




 


Kommentarer
Postat av: Sara - Ensamstående mamma

Folk har en förmåga att låtsas inte se eller så håller dom på glo ihjäl sig, men ändå inte erbjuder en hjälp.. Lite trist.

2010-04-07 @ 21:29:04
URL: http://dolphin.blogg.se/
Postat av: Blondiie was here=)

Var UNDERBART att få se dig igen, kan inte fatta att det gått flera år, kändes som vilken fika som helst när du odde här å vi tjöta skit=)

Världens sötaste lilla prins har du med! Hoppas vi ses snart igen! Massa kram!

2010-04-07 @ 21:33:16
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Faster

Åh vad skoj för Wille ! Hoppas du slappnar av o har massa

skoj nu kram

2010-04-07 @ 22:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här