Otröstlig bebis

William gråter nästan aldrig och om han väl gör det då ÄR det något.
I kväll när jag höll på att natta honom ville han helt plötsligt absolut inte sova. I vanliga fall somnar han på två röda senast kl.19.
I kväll somnade han 20.30 efter att ha varit hysteriskt ledsen i nästan en timme och vi försökte med ALLT.
Till saken hör den att William just nu håller på att få sin tredje tand (första i överkäken) och den har spruckit igenom liiite, liiite och jag kan bara tänka mig hur ont det måste göra.
Stackars prinsen.
Efter mycket tårar och tappra försök av både mamma, pappa och storebror utan resultat kom vi på att han kanske var törstig efter allt gråt.
R hämtade vatten i flaska och William drack länge av det kalla vattnet.
Sen la han sig ner och näst på tvärsomnade med handen på R´s kind. Idag skulle pappa vara nära, nära.
Den kalla nappen på flaskan måste lindrat tanden.
Jag hoppas att William kommer att kunna sova utan problem inatt och att tand(jäveln) kommer fram så han slipper ha ont. Älskade lilla fisrumpa.

Det blev ett väldigt kramandes i kväll.
Först ledsen bebis och sen orolig storebror som gick efter mig som en skugga. Vi fick en liten pratstund och jag tror att det hjälpte lite granna i alla fall. Tror att det är dags för oss att ha en mysdag tillsammans snart igen.
Då åker vi iväg och fikar på nåt mysigt café, R lämnar vi hemma.

Nu ska jag lägga mig och samla energi för morgondagen, tror att det kan behövas.

Sussa gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här