Tankar och funderingar om vänskap...

Igår kväll pratade jag med en gammal vän från min hemstad. En vän som betytt mycket för mig genom åren och som alltid funnits där då jag behövt det som mest.

(Har du kvar din?)

När jag flyttade till huvudstaden tappade vi dock nästan helt kontakten.
Igår kväll låg jag och funderade (för jag kunde inte somna), vilka vänner är det som betyder något?
Det har ju hänt så otroligt mycket under de åren som jag inte bott "hemma", vet inte hur många som fått barn, är gravida, gifta, har köpt hus...
När jag åker "hem" finns det ofta inte så mycket tid att träffas för då "drar" släkten i en, ofta har man fredag till söndag på sig. Sen är det dags att åka tillbaka hem och jobba igen.
I april har jag planerat att åka ner igen, bl a för att gå på Baby barn mässan (Någon som är sugen på att gå dit?) tänkte stanna några extra dagar nu när jag ändå är mamma ledig.

Jag trivs kanon i huvudstaden och med mitt liv & familj där och vill I N T E flytta ner igen, MEN jag saknar många av de gamla vännerna...


~ Det är verkligen ingen vidare mening med att uppleva intressanta saker som översvämningar,

om man inte får vara två om dem. Det är bra mycket trevligare att vara två~

Källa: Nalle Puh - A.A. Milne




Kram

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag håller med, har precis samma dilemma. Jag trivs också jätte bra här, men saknar närheten till släkten och vännerna. Men som tur är har man även fått nya här =)

2010-01-13 @ 10:54:18
URL: http://galetfamiljeliv.blogg.se/
Postat av: Kristine

Hej Linda! Gud vad jag kände igen det du skrev. Jag bor där jag är uppväxt o har de flesta vänner kvar här.. Men jag hinner inte träffa dem ändå. Har jag tid så kan inte vännen.. Vad ska man göra? Prioritera om sitt liv kanske? Hoppas det blir lite annorlundare när barnen växt upp..

Kramar till dig

2010-01-13 @ 15:47:57
Postat av: Baby & Barn mässan

Hej Linda, det du beskriver tror jag att väldigt många känner igen sig i. Och så kul att du nämner barnmässan i Göteborg, Baby & Barn, och att du planerar ett besök hos oss! Läs gärna mer på www.babybarn.se eller delta i vår grupp på Facebook, där får man alltid senaste nytt och kan vara med och påverka evenemangets innehåll.



Må så gott och välkommen till Baby & Barn 9-11 april!

2010-01-14 @ 13:29:09
URL: http://www.babybarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här