Feber på morgonkvisten

Fick jag sova 2-3 timmar inatt? Ja, men det var nog också allt!
Jag hade knappt hunnit somna när R väckte mig och sa att William nog hade febern (vid  00.30). Vi lyfte över honom till oss och jag tog febern på honom. Trots nästan 39 graders feber hoppade sen William runt som en vilde i sängen en bra stund.
Somnade vid 1.40 och har sen vaknat i omgångar tills William bestämde att det skulle minsann vara morgon runt kl 4.45.
Nu har vi varit uppe i snart en timma och febern ligger på 39.6, han har fått lite alvedon och nu är han lika pigg som vanligt... Men det är INTE jag.



Älskade lilla vän

Någon som vet VARFÖR man kan få feber av vaccinationer?


Kommentarer
Postat av: Moa

vad söt (:

2010-05-29 @ 08:39:18
URL: http://nagotannorlunda.blogg.se/
Postat av: Ammie

Hej

Barnen och en del vuxna som får vaccin får ofta feber det är ju sjukdoms virus som sprutas in så det är därför man kan bli sjuk...kram

2010-05-29 @ 08:46:22
Postat av: monika

Himla söt e han :)

2010-05-31 @ 20:21:04
URL: http://monckan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är "tomma" virus som sprutas in, så man blir inte influensasjuk. Men de "tomma" cellerna startar kroppens immunförsvar. Kroppstemperaturen höjs när immunförsvaret jobbar. Sedan -efter att kroppens immunförsvar slagits färdigt mot de "tomma" virus-cellerna- då är kroppen skyddad även mot de "riktiga" virus-cellerna.

2010-05-31 @ 23:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här