På Zoo kan man göra vad man vill och lite till...

I lördags var vi på Parken Zoo i Eskilstuna med min syster och hennes familj.
Det var mycket uppskattat av både oss vuxna och barnen.
Det fanns både Djur, tivoli och en gigantisk lekplats.

Vi kör ett bildregn från Parken Zoo...


Lite kängrusafari... där skuttade de små runt lite hur som.


Kor... Enligt William så är allt större en hund just kor.
Men dessa sötnosar är någon typ av minihästar.


Ännu en ko ;)


Modellapa? Så fort någon ställde sig och kikade in genom
rutan så sprang apan fram och gjorde en snygg pose.



Min syster frågade om krokodilen levde verkligen...
Den var ju blickstilla.


William fascinerad av alla djur


Söta systerdottern Stina njöt av Zoo besöket


Gammal karusell som kostade fläsk att åka (50kr/turen)
Hur kan man ta så mycket betalt för 2 minuters åktur?



Tivoli


Min fina syster med sambon C och söta Stina.


William fiskade för fullt och var helt sskogstokig när vi
skulle lämna tillbaka spöt.
Hur kul är det inte att fiska!!!
(Blir till att köpa riktigt spö i sommar så han kan få fiska
riktiga fiskar hos farmor i Norrland).


William väntar på att brorsan ska äta klart så att
vi kan gå vidare...



... och så väntar han en stund till...


Jag och min syster med 2 av barnen.


Det blev inte så många bilder på Oliver idag,
men han låg snällt i vagnen...


En underbar dag hade vi.
Ett stort minus och ris till parken Zoo var att det inte serverades någon form av glutenfri mat.
Mycket dåligt av en så stor nöjespark!!!
Förutom det kanonbra!

Tack syster med familj för en helkul dag tillsammans!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här