VARNING! Pg One, Valuengine och universal telecom...

Någon mer än vi som råkat ut för PG ONE?
Telefonoperatör som inte längre heter PG one utan som köptes upp av Valuengine Telecomunicacoes e och som nu mer kallar sig för universal telecom.

Har idag suttit i telefon över en timma för att få tag på ansvarig person för något av dessa företag.
Det damp ner ett brev i brevlådan idag där det stod att vi har en obetald räkning från OKTOBER 2005?!?
Helt otroligt, då vi hade telia som operatör, och att telefonen just då till och med var avstängd tillfälligt.
Men dom ger sig inte, så nu måste vi snällt punga ut med 1700kr för att bli kvitt dom. Annars skulle fallet gå vidare.
Jag har blivit kopplat hur många gånger som helst till olika personer och varit tvungen att dra samma visa om och om igen.
Varje gång jag talade om att jag skulle gå vidare med det här så vart jag kopplat till ytterligare en person.
Tillslut vart jag så förbannad att jag sa till personen i andra sidan luren att jag skulle betala in de där förbannade pengarna och att jag skulle gå vidare med det.
Åter igen ville dom koppla mig, men jag sa att det inte behövdes, för att jag KOMMER gå vidare med det.

Hittade en artikel om en äldre dam som råkat ut för samma sak som vi gjorde.

Länk --->   Kvinna blir inte kvitt PG One

Har du också dåliga erfarenheter av dessa eller andra bolag?

Kommentarer
Postat av: Lotta

japp jag har råkat ut fr dem!!

2008-09-30 @ 13:37:43
URL: http://undressed.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har oxå råkat ut fr de!



Fick en faktura på 2161:- helt otrolig. Jag har haft Telia 20 år och aldrig har haft problem med de, är faktiskt nöjd. Och nu kom en faktura med en stor summa.



De är verkligen fräcka.



Har läst de andra artikel, det är inte bara jag som har fått deras Krav på Betalning!



Jag är helt förbannad!

2009-03-06 @ 09:58:57
Postat av: madde

hejsan... googlade och kom in på din blogg.. min mamma har precis fått en räkning av dem och jag undrar bara hur det gick för dig. måsta du betala? va sa dem?



kram

2009-06-17 @ 21:32:33
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Tomas

hahaha vilka små fakturor ni fått då. har fått samanlagt drygt 75000 en på 27000 en på 25000 en på 10000 en på 15000 , har aldrig haft pg one, men jag har aldrig brytt mig betala och inte fått kronofogden efter mig heller :-) fick även ett hot samtal, bad dom fara åt helvete och fråga vad det va för seriöst telebolag!!

2011-02-14 @ 23:49:40
Postat av: Eva

Titta in på "fattigariddaresforum"

2013-01-24 @ 16:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här