Airomir, pulmicort och ankmask

Igår var vi ju på sjukhuset med William som har haft jobbigt med andningen ett bra tag.
Förra veckan fick vi Bricanyl utskrivet av läkaren på BVC, detta hjälpte dock minimalt.
Nu har vi fått nya mediciner som jag HOPPAS kommer hjälpa min prins att bli bra.

Både Airomir och Pulmikort.
Till detta fick vi ett astma schem som ska följas.

För att få i William detta fick vi även ett speciellt rör med en ankmask som William ska andas i så han får i sig det han ska.

Det var inget roligt att ta medicin, det sprattlades och protesterades, men vad gör man...

Nu börjar han acceptera det i alla fall.

<3 Se på min duktiga William. <3

 

 

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Helena

Lilla plutten!

2009-12-18 @ 21:27:13
Postat av: Blondiie was here=)

grattis sånt har emelie fått sen hon var 4 månader... hon äter det fortfarande.....

senast förr aveckan var vi på akuten så hon fick kortison rätt ner ilungorna med deras maskiner å nu äter hon airomir 4 ggr om dagen å pulmicort 40 mg två gånger om dagen...

dock så brukar sånt växa bort!

ang chokladen så svarade jag dig hos mig men svarar här med: shoppingchokladen finns hos lagerhaus för 15 kr å den andra hos alla bnutiker om säljer only kläder å den är GRATIS )(

massa kram

2009-12-18 @ 23:02:11
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Faster Lotta

Lill fisen då :/



Anton hade likadant som bäbis...minns jag.

Så det går nog över :)



Kramiiiiiiis

2009-12-19 @ 10:09:37
URL: http://undressed.blogg.se/
Postat av: Olelsi /Nettan

Min grabb har oxå andnings mask, men han är jue fyra år så han tycker att det e mysigt och ta den.

2009-12-20 @ 22:54:09
URL: http://olelsi.blogg.se/
Postat av: Sussi

Vad bra att ni fick masken istället för bricanyl. Det tog oss över 3 år att få läkarna att förstå att bricanylen inte hjälpte, så nu har Melvin också en mask, airomir till den. Fungerar jättebra med tanke på den lilla verkan bricanyl gör. Så nu har ni nog besparat lillen en massa onödigt jobbiga nätter! =D

2009-12-22 @ 19:42:21
URL: http://karleksbarnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här