Getingar...

... så här års är FRUKTANSVÄRDA! Dom är sega och flyger på allt och alla.
Man kan inte ens dricka kaffe utomhus utan att dom hamnar i muggen!!!
Äta en frukt är också en omöjlighet denna tid.
Var ute i skogen med hunden efter jobbet och han skuttade runt som vanligt tills han plötsligt hoppade till och rusade runt som en galning.
Jag fattade först ingenting innan jag såg att hela hans rygg var täckt av getingar, givetvis flög dom på mig också, in i mitt hår fastnade i mina flätor.
Både jag och hunden fick panik.
Lyckades få bort dom jag hade i håret samtidigt som vi sprang därifrån.
När vi kommit en bit bort hade surret slutat, jag gick igenom hunden för att se om han blivit stucken.
Det satt fortfarande en geting bakom örat på honom, den lyckades jag få bort med hjälp av en pinne.
Väl hemma upptäcker jag att Arragon (hunden) blivit stucken runt nosen, han var alldeles svullen stackarn.
Jag smörjde honom med Aloe Vera och nu har det äntligen lagt sig.
Stackars Vovve.

                   

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tur att det gick bra till slut med er båda.

Är inte att leka med de där små illbattingarna

2008-08-21 @ 22:45:31
URL: http://petracharlotte.blogg.se/
Postat av: Mamsi

Åh, stackars Arragon! Ge honom en puss från Mormor!

Ja, du får en också!

2008-08-24 @ 18:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här