En räddare i nöden...

Idag när jag och Robban kollade på TV hörde vi hur vår stora katt jamade på utsidan.
Robban gick för att släppa in honom och fick se att han tagit med sig en skogsmus hem.
(Katter vill ju gärna ta med bytet hem för att visa vilka duktiga jägare dom är.)
Det hemska var att musen levde och att den INTE var skadad.
Jag gick ut på altanen för att se hur det var med den lilla skogsmusen.
Katten tog upp musen och sprang iväg och jag efter. Efter en stund släppte han musen men gick runt och vaktade.
Jag tog med musen till altanen för att se hur skadad den var. Inga skador alls, bara väldigt chockad.
Efter en stund kvicknade den till och jag tog en promenad ut i skogen och släppte tillbaka den lilla skogsmusen.


                                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här