Nätdejting...

Har ni sett löpsedeln på AFTONBLADET idag? "Minst 10 svenskar mördade av sina nätdejter" med tips från polisen hur du ska skydda dig.
Är alla som sitter på dejtingsajterna mördare? Visst det finns många dårar där ute i cyberrymden, men knappast alla kan väl vara farliga mördare?
Själv tror jag inte det är någon större fara om man är försiktig. Jag har flera vänner (båda killar och tjejer) som nätdejtar.
Jag har ALDRIG hört att någon av dem skulle träffat någon som försökt sig på något de inte velat.
Det är nog viktigt att träffas på neutral mark, en öppen plats med mycket folk, kanske inne i stan och ta en fika, eller en glass.
Man märker nog ganska snabbt av vad det är för en typ man fått på krogen.
Vad man inte bör göra, är väl att bjuda hem dejten första gången man ska ses.

Varför är det då så fel att träffa någon på en dejting sajt?
Hur myckte freaks finns det inte på krogen då?
Jag är nog mer för att träffa någon på en dejting sajt då.

Min sambo träffade jag på nätet. (Han är inget freak)
Vi har nu varit tillsammans i 3 1/2 år, är förlovade och har köpt radhus, jag har fått en bonus son och jag är väldigt lycklig.
Min mors spontana kommentar när jag berättade att jag skulle på dejt med en kille jag träffat på nätet var:
- Ring inte mig om du blir mördad. (Haha... Lite svårt att göra det då).

Kan tillägga att då det var 50 mils avstånd hade vi pratat i över ett halvår innan vi bestämde oss för att träffas "in real life".


Har du nätdejtat?
Vad anser du om nätdejtig? Hiss eller diss?
Skriv en kommentar.

                "Den som väntar på något  gott, väntar aldrig för länge".
                    

                                                                 "KÄRLEK"

Kommentarer
Postat av: Blondiie

Då är jag inte poppis i din mors ögon som fick er tt prata i tele va?

fnissar

Min mamma vart heolt förstörd när jag pratade med emelies pappa i tele och jag skulle med mördas å våldtas å gu vet allt, men hellre träffa nån man pratat med länge innan man träfas än att släpa hem vem som helst från krogen till sitt hem, vem fan vet va som händer då?

2008-08-09 @ 10:56:01
URL: http://blondiies.blogg.se/
Postat av: Angel

Tycker det är fantastiskt kul att det finns folk som vågar testa... du vet ju att jag har en annan vän som hittade sin kille på samma ställe som du fann din. Idag är hon gift o har en son :-)

Klart att det finns bra människor även bakom en dator, men som sagt självklart är det väl bra att vara försiktig.

2008-08-09 @ 12:29:29
Postat av: Bosse

Bra inlägg. Hur många har inte blivit mördade och misshandlade efter krogen de senaste åren?



2008-08-19 @ 11:49:27
URL: http://www.dejtingguide.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här