Sara story "Hundvakt"

För några årsen skrev jag ganska mycket, under ett krogbesök kom Sara och Marika till. En story om 2 singeltjejer som råkar ut för diverse händelser. Här är ett smakprov. '

Mer historier kommer sen.

Kludda gärna ner någon kommentar.

 

"HUNDVAKT"

Igår ringde min kompis Jenny och frågade om jag kunde passa hennes hund ett par dar.
Hon skulle iväg på något med jobbet och skulle sova borta ett par nätter.
”Hur svårt kan det vara att ta hand om en hund”, tänkte jag.
Jag svarade givetvis ja, vänner är ju till för att utnyttjas.
Hunden jag skulle passa var av rasen Schäfer.
Jag ska erkänna att jag alltid haft respekt för just den rasen, så det skrämde mig lite.
Samtidigt såg jag det som en utmaning.
Hunden som hade namnet Sandy kom till mig igår kväll.
-Hon är kanon snäll, det är bara att säga till så går hon och lägger sig om du tycker att hon är jobbig, sa Jenny.
-Okej, det ska nog inte vara några problem.
-Här är mat och bajs påsar, sa Jenny och räckte fram en påse.
Jag fick lite kväljningar när jag kände hur illa hundmaten luktade.
-Ska den verkligen äta detta? Frågade jag.
-Ja, hon ska äta det.
-Vad sa du att du lagt ner mer? Några påsar?
-Ja, bajs påsar. Det måste du ha med när du rastar hunden. Om hunden bajsar, du måste ju plocka upp det.
Kände ytterligare en kväljning.
-Menar du att jag ska plocka upp hundskiten?
-Det måste man, svarade Jenny.
-Jag fixar nog det, sa jag lite smått oroad. Ha det nu så bra så ses vi i övermorgon.
Jenny gick och jag stod och tittade på hunden som stirrade tillbaka på mig.
Vad hade jag nu ställt till med? Jag kan ju ingenting om hundar.
Jag gick ut i vardagsrummet och slog mig ner i soffan, satte på tv´n och la upp benen på bordet.
Det tog inte ens två minuter, så hoppade hunden upp i soffan den med.
Hunden satte sig bredvid mig och fortsatte stirra.
Jenny hade sagt att det bara var att säga till hunden om man ville att den skulle gå och lägga sig.
- Så lilla hunden, sa jag försiktigt. Gå nu och lägg dig.
Hunden tittade och vred lite på huvudet.
Gå och lägg dig, sa jag igen.
Hunden la sig i mitt knä.
Jag blev lite stel och visste inte riktigt hur jag skulle ta mig därifrån.
Jag klappade försiktigt på hunden som nu låg i mitt knä, hunden svarade genast genom att börja slicka på mig.
Fy, vad äckligt!!! Hunden hade ju precis slickat sig där bak och nu slickar hon mig i ansiktet.
Jag reste mig snabbt upp och gick ut i badrummet för att tvätta mig.
Sen bestämde jag mig för att ta en promenad.
Efter en kvart hade jag lyckats få på kopplet på hunden.
Sen bar det av i full galopp, kopplet stod rätt ut, Sandy hade nog bråttom så det var bara att hänga på.
Visst hade hon bråttom, hon skulle ju skita.
Jag tog upp en sådan där bajspåse och tittade länge på den.
Hur skulle jag få upp skiten så att jag kunde lägga den i påsen?
Jag tittade mig om kring och fick syn på en pinne.
Jag öppnade påsen och la den efter marken, sen tog jag pinnen och petade försiktigt på korven och försökte få den i påsen.
Det var nästan omöjligt.
Men tillslut gick det.
Jag höll den äckliga påsen mellan tummen och pekfingret och rusade till närmsta papperskorg.
På vägen hem från våran lilla promenad, råkade jag gå förbi en man som också var ute och rastade sin hund.
Han hade en sådan där svart påse i handen.
Jag beslutade mig för att kolla hur han gjorde, för det kan inte vara så svårt att plocka upp en hundskit egentligen.
Jag kan ju säga att han INTE gjorde på samma sätt som jag.
Han vrängde påsen ut och in på, så att påsen nästan blev som en handske.
Sen var det bara att plocka upp skiten.
Väl hemma plockade jag fram en ny bajs påse och övade på att plocka upp saker, så att det inte skulle se så konstigt ut om jag behövde plocka upp hundskit imorgon med.
Sandy sov i min säng hela natten, det var rätt mysigt att ha någon som värme ens fötter.
Jag satte ett galler för dörren så att hunden inte skulle kunna springa runt i hela lägenheten.
På morgonen ringde klockan om vanligt, och jag var lika trött som vanligt.
Jag tryckte på ”Snooze” knappen två gånger, sen fick jag panik när jag såg hur mycket klockan var.
Jag rusade upp ur sängen och utan att tänka på att jag hade ett galler för dörren sprang jag rätt fram.
Jag fastnade med stortån i gallret och tappade balansen, gallret vek sig bakåt och jag åkte framåt.
Jag hängde på gallret tills det vek sig på mitten och jag ramlade med världens brak i golvet.
Behöver jag säga att jag fick blåmärken?
Båda knäna blev gula och blåa och jag blev halt.
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag låg där på golvet.
Hunden smög försiktigt fram och började slicka mig i ansiktet.
-Låt bli! Du slickar ju dig själv i röööven! , skrek jag åt hunden.
Tårarna sprutade ur ögonen, samtidigt som jag skrattade åt min egen klantighet.
Jag var hemma från jobbet hela dagen idag.
Jenny var här förut och hämtade hem sin hund.
Så nu är jag äntligen själv, om jag låter bli att räkna silverfiskarna i badrummet.
Förresten, du behöver väl inte berätta detta för någon.
Det kan väl vara våran hemlighet.

 


SARA ;)

Bloggkoll

Kommentarer
Postat av: ♥Blondiie♥

kommer osökt att tänka på pääääääär militääääääääär och när vi la en hundskit i hans sko,,, minns du?

å i hans jacka asg

2008-08-31 @ 21:02:21
URL: http://blondiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här