Julkalendern 20 December 2008

Sara och Marika  ~ Vart tog (h)julen vägen?~



Jag vaknade ganska tidigt denna lördagsmorgon.
Hade drömt en konstig dröm, där både Marcus och Martin spelade huvudroller.
Kände mig lite kluven, jag kunde ju ta en fika med Martin för att lära känna honom lite mer.
Vad skulle Marcus tycka?
Fast vi var ju inte tillsammans så det fanns inte så mycket att säga.
Idag skulle jag och Marcus gå på bio, det skulle bli kul.
Fast jag kände att han varit ganska klumpig på Valand, om han bara hade berättat från början att det var hans kusin han var där med.
Då hade jag ju inte behövt må sådär dåligt, jag hade nästan kommit över honom.
Undrar hur det skulle bli efter biobesöket?
Jag gick upp och satte på kaffe, tog en dusch och klädde på mig.
Jag skulle träffa Marika i stan klockan tolv, vi skulle inhandla dom sista julklapparna.

 Lite senare på dagen

Jag och Sara gick inne i Femmanhuset, det var bra där för allt fanns under samma tak.
Vi gick till Monsoon för jag skulle prova ett par byxor där som jag sett.
Jag fick tag i byxorna och några andra plagg som jag tog med in i provhytten.
Marika stod utanför, jag skulle säga till när jag var klar.
Jag provade kläderna och stod samtidigt och berättade för Marika vad jag drömt om inatt.
Marcus och Martin, vad skulle jag göra? Jag babblade nog på i fem minuter innan jag kom på att Marika inte hade sagt någonting.

-Marika?, sa jag lite osäkert innan jag öppnade dörren.

Nu ska du ju inte tro att Marika stod kvar utan provhytten.
Nää, hon stod väldigt mycket längre bort och kollade nyårsklänning.
Jag öppnade dörren och där utanför stod ett äldre par som var ute och handlade julklappar.
Jag stängde sakta dörren till provhytten igen.
Ännu en grej att skämmas för.
Jag stod kvar i provhytten i säkert tio minuter för att vara säker på att det gamla paret hade gott, sen skyndade jag mig ut därifrån.
Nästa gång jag ska handla kläder får Marika inte följa med.
Hon gör alltid bort mig när vi är i stan.
På vägen hem köpte jag en liten julgran som jag och Marika klädde.
Den står på golvet bredvid högtalarna i vardagsrummet.

Senare på kvällen.

Marcus hämtade mig strax efter sju på kvällen, vi åkte och hämtade biljetterna.
Bion skulle börja klockan nio så vi gick till ett café i närheten.
Vi kollade på Freaky Friday, den var helt okej.
Jag funderade lite när jag satt på bion med Marcus.
Han kändes inte rätt för mig.
Nu var jag där igen och letade fel, det fanns väl egentligen inga större fel på killen.
Jag bestämde mig för att ge honom en chans till.
Han skulle få ringa mig om han var intresserad att träffas igen.
Jag ser framemot att ta en fika med Martin, undrar hur han är privat?
Har ju bara sett honom i oljig overall.
MEN vad sexig han var!!!
Marcus körde hem mig direkt efter bion, jag frågade inte om han ville följa med upp.
Vi får väl se vad som händer.
Nu ska jag gå och lägga mig i alla fall .

Kram och god natt.

                           Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här