Julkalendern 4 December 2008

Sara och Marika ~ Vart tog (h)julen vägen?~



Vill inte gå upp ur sängen!!!
Det är ju skit kallt. Fick känslan att om jag sätter ner fötterna på golvet så kommer jag att frysa fast där.
Och då kommer jag ju ändå för sent till jobbet.
Jag ringde till jobbet och tog ledigt idag.
Önskar att det vore lördag idag, så man slapp gå upp. Jag låg kvar en lång stund i sängen. Kanske skulle åka in till stan sen när jag orkar gå upp, det förstås om bilskrället startar idag.
Får inte glömma is skrapan idag!!!

Lite senare på dagen

Kom inte upp ur sängen förrens halv elva, men det var bara för att det ringde på dörren.
Masade mig upp ur sängen och öppnade dörren.
Det var bara någon unge på gården som ville sälja hemmagjorda julkort.
Jag köpte 3 som jag sedan la direkt i papperskorgen.
Dom föreställde nog renar, är inte helt säker. Påminde lite om Picasso?
Nu var jag ju ändå uppe så det var bara att gå raka vägen in i duschen.
När jag stod i duschen och sjöng alla skalor man kan tänka sig ringde telefonen.
Jag lät telefonsvararen ta det.

-Hej! Detta var Marcus. Vi träffades för två veckor sen på Dubliners. Jag fick ditt nummer, förlåt att jag inte hört av mig tidigare, men jag har varit på affärsresa i Thailand.
Du kan väl ringa mig när du hör detta. Nås lättast på mobilen… Numret dit är 0759603839. Om du vill förstås. Tänkte att vi kanske kunde träffas? Ehh, hör gärna av dig… Hej så länge.
Herregud, vem var nu Marcus? Dubliners? Hmm.
Det tog en stund innan jag kunde komma på vem människan var. Måste varit bra full den kvällen.
Jag gjorde mig klar, hoppade ur duschen och satte mig i soffan och funderade.
Marcus? Namnet är ju fint så han är nog snygg. Fast kanske ändå inte.


Senare på kvällen.

Jag kom adrig in till stan idag.
Jag satt i telefon hela kvällen med Marika.
Hon kom inte heller ihåg vem den där Marcus kunde vara.
-Kan det vara han som satt i baren där nere? Eller NEJ (!!!) det var väl inte han med rocken?
-Vilken rock? Du menar inte han som trodde att han var militär? Som var nåt befäl i hemvärnet?
-Det finns bara en sak att göra, sa Marika.
-Ringa honom och gå på en dejt?
-Jeppz!!!
Där avslutades samtalet.
Jag beslutade mig för att ringa honom imorgon och be till alla gudar i Universum att det inte var han tönten som hade ringt.
Men jag har för mig att han hette Per, men det kanske var han som var Marcus?
Jag vet inte. Och jag blir nog inte klokare av att fundera på det.
Jag ringer imorgon…
Och nu ska jag gå och lägga mig.



Kram på er alla

Sara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här