Glad Påsk!

Solen skiner och himlen är blå, det är redan varmt ute!!! Ska strax gå ut i solen och sätta mig en stund.
Nu saknar jag bara gröna gräsmattor och träd, blommor i rabatten och ja SOMMAR!!!

En liten parantes bara:

Hur är det egentligen? Ska man redan på skärtorsdagen klä ut sig till påskkärring/påskgubbe och knacka dörr?
När jag var liten (för lääänge sen) fick vi bara gå på påskafton.
Idag klär inte ens ungarna ut sig.
Senast igår (Långfredag) ringde det på dörren och där stod det fyra småkillar och sträckte fram en ICA påse, dom var ju inte ens utklädda!!! Har även sätt föräldrar KÖRA runt sina barn för att de ska få knacka dörr (Jo, det är sant).
Vart går gränsen egentligen?

GLAD PÅSK PÅ ER!
                                             

Kommentarer
Postat av: Mamma

Påsk kärringarna flyger redan på skärtorsdagen till Blåkulla!

Påskpussar...

2009-04-11 @ 10:40:01
Postat av: Mamma

Ps...ni barn gick runt på Påskafton och delade ut påskteckningar...och vi föräldrar satt hemma och njöt av husfriden! Ha,ha! Puss och kram..

2009-04-11 @ 11:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här