2:a Advent


Andra advent

Adventstid kom till mitt ensamma hus,
jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något skall ske bortom frostig advent:
Jag väntar en gåva som Herren har sänt.

Den gåvan är av ett helt annat slag
Än gåvor vi ger till varann var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus,
Så lyser i mörkret ett litet ljus.

William skulle gå upp 5.30 idag bestämde han. Jag försökte få honom somna om en lång stund, men tillslut orkade jag inte utan gick istället ner och la mig och William på soffan.
Jag var så sjukt trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna.
Efter en timmes gnäll (från trött William), somnade vi båda om och vaknade vid 8 igen.
Kände mig något utvilad och tog två stora koppar med kaffe och efter det kändes det någorlunda igen.

Strax innan 11 fick jag besök av ett par som skulle titta på Arragon (har ju letat nytt hem till honom länge).
Dom var jättetrevliga och verkade gilla Arragon. Arragon verkade gilla dom också.
Så nu håller jag tummarna att allt funkar bra.

Vid 12 tog Anton bussen till en kompis, William fick lunch och tog sen sin långa nap (1 ½ timma).
Jag och R åt gårdagens rester (porterstek), yummie!

Nu är här full rulle, William övar sig på att sitta och tycker att det är jättekul!

Håll utkik senare idag då jag kommer lägga upp en ny tävling!

Cioa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här