Fredag... mysiga fredag

Oj, dagen har gått jättefort!
Vi låg i sängen länge i morse, tror klockan var runt 7.30 när vi gick upp.
Det blev mysmorgon i soffan och strax efter 10 väckte vi även R. William hoppade i sängen av glädje över att se sin pappa.
Vid 11 åt William en HEL burk med morotspuré, något som har blivit favorit här hemma.
Sen gick vi på besök till mitt jobb, stannade till det var dags för mellis.
Försökte få med mig Williams kusin Milton hem, men han ville vara kvar och leka med sin kompis.
Åh, vad jag längtar tills jag får börja jobba igen, men samtidigt vill jag ju inte lämna ifrån mig William. Det kommer nog att bli jobbigt att sätta honom på dagis. (Mest för mig)

Gick en sväng förbi nära dig (närbutiken som är snordyr), skulle köpa grädde till potatisgratäng och svampstuvning och upptäcker när jag betalat att den gick ut IGÅR!!! Sa till den äldre damen i kassan som reagerade surt, tog den gamla grädden, går ut i kylrummet och ställer den LÄNGST FRAM, tar därefter två nya och ger mig.
Stackars nästa person som ska köpa grädde, hoppas dom tittar på datumet.
Så tråkigt när affärer är dumsnåla, tyvärr så är denna affären känd för att sälja just gamla saker, så man måste vara noga med att titta på utgångsdatum.

William ligger på golvet och prasslar på sina leksaker och jag passar då på att sätta mig vid datorn en stund.
Ikväll ska vi äta god men sen middag, det blir fläskfilé, potatisgratäng och svampsås. Underbart gott!!!
Till detta blir det filmen "State of play" med Ben Affleck och Russel Crow.

Vad hittar ni på idag?



Ciao!

Kommentarer
Postat av: Helena

Så fin bild! Han börjar se ut som en riktig pojke :-)

2009-11-27 @ 23:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här