Vems ögon?

Igår kväll innan jag skulle lägga mig givk jag ut på altanen för att ropa in vår lilla katt Grynet.
Jag kallade på henne och fick se två ögon lysa i skogen när jag lös ut med ficklampan, två ögon som försvann som en avlöning när jag började gå mot dom.
Då kommer Grynet springandes från ett annat håll och rätt in. Tänkte då att det kanske var vår andra katt Cosmoz som var i skogen så jag tog ficklampan och kollade (nyfiken som jag är). Gick en bit men såg ingenting så jag gick hem igen.
Kommer upp och får se Cosmoz ligga på sängen!

Vems ögon var det jag möttes av i skogen?

Började givetvis tänka på alla skräckfilmer man sett genom åren där allt som oftast om någon i filmen hör/ser något MÅSTE titta efter vad det kan vara. Det är då jag (och många andra säkert) brukar tala om hur korkat det är att gå själv o.s.v.
Hahaha... vad knäpp man är!
Ibland övervinner nyfikenheten rädslan.

Hur hade du gjort? Hade du vågat gå ut i den bäcksvarta skogen med ficklampa?

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Ida

Så läskigt! Ja du jag hade tagit ficklampan med mig ut i skogen, du vet ju hur mycket jag älskar mörker ;) Du minns la bara när du, jag och Robban var uppe i Söderby ha,ha,ha. Fy fasen alltså! Pöss.

2009-11-11 @ 09:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här