Svininfluensa?

Börjar fundera på om det är den s.k "svininfluensan" R fått. Alla symtom stämmer in.
Jag vill INTE ha det och inte William heller för den delen.

Har du symptom på svinfluensa?

Det är viktigt att känna igen symptomen på svininfluensan när den nu sprider sig. Känner du igen symptomen på svininfluensa så kan du tidigt märka om du själv och andra har smittats av svininfluensa och agera därefter.

Hittills har de flesta svininfluensafallen varit lindriga, med symptom som liknar vanlig säsongsinfluensa. Endast ett litet antal personer har fått allvarligare symtom.

Om du har något av följande symtom kan du ha svininfluensa. De typiska symptomen är:

- plötslig feber (hög kroppstemperatur på 38 ° C eller över), och

- en plötslig hosta.

 

Andra vanliga symptom vid nya influensan kan vara:

- huvudvärk

- trötthet

- frossa

- muskelvärk

- ledvärk

- diarré och orolig mage (ev. kräkningar)

- halsont

- rinnande näsa

- nysningar

- aptitlöshet

Viktigt är att ta tempen då feber är ett av de viktigaste symptomen på svininfluensa. Om dessa symptom stämmer in kan du ha svininfluensa.

(texten hämtad från
http://sjukvardsguiden.se/svininfluensa_symptom.html)

Håll tummarna att inte jag och Wille får det
.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Nej fy! Håller tummarna att det inte är svininfluensan, det är så obehagligt med en så "ny" influensa!



Vi kom aldrig iväg på mässan, vi var för lata och trötta. Och sen är jag lite nojig när det gäller stora folksamlingar just på grund av svininfluensan... =/ Var ni där?

2009-10-05 @ 14:27:28
URL: http://eyz.blogg.se/
Postat av: Anonym

snygg blogg du hade (: jätte fin faktiskt checka in min blogg och lägg en kommentar , peeaace ! <3

2009-10-05 @ 14:46:53
URL: http://nimanouvic.blogg.se/
Postat av: mukta

du har en jätte fin blogg tycker jag , och du är super söt :D <3

2009-10-05 @ 15:39:02
URL: http://muktas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här