Strömavbrott och kaffe

Det blev inte så mycket bloggande igår.
Strax efter 9 kom min vän Jenny och lilla Puma förbi på en fika.
(Jenny och lilla Puma)

Vi pratade om ditten och datten och kikade efter lite hus på hemnet. Något efter 11 slocknade allt hemma, strömavbrott.
Knackade på hos grannen för att se om dom också blivit drabbade.
De visade sig att hela mitt område var utan el. Det var under denna timman utan el som jag kom att tänka på hur mycket vi är beroende av just el. Man kan ju inte göra någonting (nästan) utan el.
Tur var att jag precis fått kaffe.
Precis när elen var tillbaka (efter ca 1 timma) kom söta Nina förbi på sin rast. Nu kunde jag ju bjuda på kaffe igen.

Eftermiddagen var lugn, middag och en Chailatte efter det sen kröp jag ner i sängen och kikade på Idol.
Jag tycker att Idol är så roligt under uttagningen, sen kan det kvitta.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här