Det är över 17 minusgrader...

Det är över 17 minusgrader ute och vi fryser snart ihjäl inne.
William och sitter i soffan med en filt runt oss.
Det är konstigt med vårt hus, är det kallt ute så är det kallt inne, är det varmt ute är det bastu inne. Kan det aldrig bara vara normalt?
Jag vet att jag längtat efter snö och kyla... men i alla fall.

Natten har varit rätt så bra, jag har pratat med andra mammor och hur dom gjort med nattamning på sina barn och jag har kommit fram till att jag inte tänka lägga så mycket energi på det just nu, det ger sig nog tids nog. Dock har även jag satt en gräns.

Idag blir nog ännu en "inne"dag om inte temperaturen blir lite mildare.
Hela lilla hallen på övervåningen är full av julsaker som ska upp på vinden så det får väl bli dagens projekt.

Vad ska ni hitta på idag?


Kram

Kommentarer
Postat av: Evelyn

Är det dåligt isolerat? Vårt hus är så avlångt så när vi eldat i spisen så det är 25 grader i ena delen av huset så kan man sitta här i andra änden och frysa. Inte så kul. =/



Jag skulle nog också behöva ta itu med julpyntet idag... Ha en bra dag!

2010-01-06 @ 10:00:35
URL: http://eyz.blogg.se/
Postat av: Helena

Om hon har ätit ordentligt på dagen och druckit bra med välling på kvällen så försöker jag korta av nattamningen med att erbjuda henne nappen efter en liten stunds ätande. Ja usch julpyntet... det blir så mörkt när man tar ner det :/

2010-01-06 @ 19:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här