Hur sjutton håller ni med småbarn snyggt i köket?

Lördag morgon, ingen sovmorgon idag inte.
Men jag ska inte klaga, William har haft en bra natt, första på mycket länge.
Sov från 19-01 och sen till kl 5.30, efter det låg han brevid mig och sparkades tills vi gick upp vid 7.

När jag William fick sin gröt i morse la jag märke till hur"ojämnt" golvet blivit runt köksbordet.
Det spelar ingen roll hur mycket jag torkar av, moppar och skurar det är ändå så man inte kan gå barfota utan att göra illa fötterna. Hahaha... nä riktigt så illa är det väl inte, men nästan.
Ibland hinner man ju inte ta det som hamnar på golvet direkt och ibland se man inte när det åker ner på golvet.
Idag nös William precis när jag stopppat in en sked gröt i mun på honom, ni kan ju gissa hur bordet, golvet och jag såg ut sen.



Hur sjutton håller ni med småbarn snyggt i köket?
Tips emottages tacksamt!

Kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Man får vänta tills dom är utflugna ur hemmet ;-) Jag har haft småbarn i ett sen 02 och hemmet är sig inte likt något mera :-D

2010-01-16 @ 09:22:01
URL: http://purpelangel.bloggspot.com
Postat av: Kristine

Ha ha ha va kul,, nä jag har inget tips. Har försökt o moppat eller bara tagit en trasa för o få upp allt. Men det känns meningslöst. Hugo e 4 o ett halvt år,, o det e fortfarande matspill på golvet.

Kan ju tillägga att vår 11 åring också tappar en massa mat på golvet.

Du kanske behöver ett par tofflor ;o)

2010-01-16 @ 14:36:41
Postat av: Kristine

Ha ha ha va kul,, nä jag har inget tips. Har försökt o moppat eller bara tagit en trasa för o få upp allt. Men det känns meningslöst. Hugo e 4 o ett halvt år,, o det e fortfarande matspill på golvet.

Kan ju tillägga att vår 11 åring också tappar en massa mat på golvet.

Du kanske behöver ett par tofflor ;o)

2010-01-16 @ 14:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här