På äventyr med Opeln...

Jag var något uttråkad igår.
Ville hitta på något, men kunde absolut inte komma på vad.
Åka ut på äventyr är ju alltid kul så vi bestämde oss för att göra det.
Anton ville inte följa med utan var med farmor istället.

Vi lilla tripp började bra... PUNKA på ena framdäcket.
Ner till R´s mamma så R fick fixat det. Det satt en j*kla spik i däcket!
När däcket var fixat gav vi oss av, vi tänkte åka och kika efter lite sjöar.
Vi åkte förbi en sjö som inte hade något namn enligt vår gps så R ringde sin morbror, han berättade då om en annan sjö som skulle ligga i närheten där det även fanns ett hus som tillhör släkten (har jag för mig).
Huset skulle en gång tillhört R´s morfars far och måste ju ha varit från 1800-talet någon gång.

Vi trodde först att det var ett skämt, vägen vi körde på var minsann ingen väg.
I alla fall hade ingen kört där de senaste 10 åren!
Stora granar och träd växte ut mitt i vägen och vi var tvungna att stanna och böja dessa åt sidan för att komma förbi.
Mitt i vägen fanns även färska älgspår och något annat spår.


Ja, ni ser hur "vägen" ser ut hahaha...

Jag skrattade som bara den på den guppiga vägen, trodde ett tag att golvet i bilden skulle gå sönder.
Man hörde verkligen hur det rasslade under bilen.
Efter ca 1 km (kändes som mil) så var vi framme.
Vilket ställe!!!
Hade det inte varit för att det var ett mygg och knott hål så hade det varit ett helt perfekt sommarställe.
Men dessa äckliga djur förstörde förstörde en del.
Vet seriöst inte hur mycket knott jag svalde hahaha...


Välbevarat för att vara så gammalt


Del av gammalt hus på gården?


underbar tomt


Drog 2 kast med spöt...
Sen flydde jag till bilen då jag har (utan att överdriva) säkert 20 mygg på benen
.
Fy sjutton säger jag!
R klarade inte heller av myggen där.
Vi måste ju ha varit ett riktigt "smögåsbord för mygg och knott hahaha...


William satt brevid mig i baksätet när vi körde tillbaka i skogen
(OBS INTE PÅ BILVÄGEN)

Tänk vad vår skruttbil klarar...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Fy, mygg o knott kan man bli galen på! Och de kommer ju inte direkt en och en.. :/

2010-07-11 @ 00:37:32
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Ida

Haha vilka jävla väg! Puss!

2010-07-12 @ 10:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här