Dagis vs. förskola

Är det något som kan reta gallfeber på mig så är det folk som ska vara fröken redig eller bror duktig.
Läste precis något på Facebook...
BIG DEAL om folk säger Dagis i stället för förskola.
Jag jobbar själv på förskola och har så gjort i MÅNGA år, inte sjutton springer jag med pekpinne och skäller på dom som säger dagis.
I Augusti ska William skolas in på förskola, men jag är helt övertygad om att både jag och R kommer att säga dagis till William, även om jag annars säger förskola.
Gör detta mig till en sämre pedagog? Nej, skulle inte tro det.
Vi jobbar ju fortfarande efter läroplanen. Eller hur!


Åsikter???


Kommentarer
Postat av: Purpelangel

Inget fel. Tycker jag. Ni pedagoger gör ett bra jobb. Säger fortfarande fröken ibland, pedagog i bland. Jag ser inte ner på er. Ni ( Jag känner ju inte till ditt arbetssätt, men i överlag ) gör ett kanonjobb. Ni är där och hjälper mitt barn när jag måste jobba. När jag inte har tid att ta hand om dom själv. Jag uppskattar pedagoger otroligt. Mina barn lär sig mycket. Men dagis, förskola, fröken, pedagog är bara ord.

2010-03-24 @ 09:19:29
URL: http://purpelangel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här