Sänkt feber... :)

Godmorgon!

Äntligen har vi fått ner febern på William rejält med alvedon. Nu ligger den på 37,8 och jag hoppas att det inte blir mer efter att alvedonen är ute ur kroppen.
Man blir ju så orolig när febern ligger på 40 och barnet knappt orkar röra sig, men idag så...
Det är fortfarande en trött och hängig kille som inte vill äta, men jag hoppas att penecilinet börjar hjälpa i eftermiddag i alla fall så han får i sig något annat än saft och vatten.

En god natts sömn hade inte varit fel... Kanske det blir inatt om Williams feber är borta till ikväll.

Något som retar mig vad gäller vår vårdcentral är att man själv måste kräva olika prover för att få veta vad det är för fel.
Som igår när jag beställde tid till William (andra gången på en vecka) då var jag tvungen att kräva halsprov och litet stick i fingret.
Är inte det läkarens skyldighet att göra dessa tester?!?
Jag menar om en ungen inte ätit på nästan en vecka och föräldrarna misstänker halsen...
Kanske borde bli läkare ;)


Kommentarer
Postat av: Fröken M

stackarn !! Hoppas han blir frisk snart ! här är det bara jag som snörvlar medan viggo tack och lov är frisk som en nötkärna ( peppar-peppar )

2011-02-25 @ 10:07:59
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här