Bensinpriset

Vet att vi gnällde över det höga bensinpriset här förra året när vi var på semester.
Då låg bensinen på 13.15 kr/L, igår låg bensinen på 13.90 kr/L

Om några år tror jag att äga och köra bil kommer att vara en klassfråga.


Sommaren 2010


Sommaren 2011

Minns när jag var "ung" i början av 90-talet och familjen var på väg ner till husvagnen.
Då hade bensinpriset priset gått upp några ören och kostade runt 5-6 kr/L
Pappa svor och sa att vi snart skulle få sälja vagnen för att bensinen så dyr att vi inte hade råd att åka.
Hahaha...
Kan ju tala om att mina föräldrar fortfarande har husvagn (fast nu en något nyare) trots bensinpriset... ;)



Kommentarer
Postat av: Fröken M

Haha... Fast en märklig sak är att nästan allap gnäller över bensinpriset på ca 14 kr litern, men nästa INGEN klagar över att en alv liter kolsyrat vatten kostar närmare 20 kr på macken. Det är galet ;) kram

2011-06-25 @ 20:26:54
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här