NO MORE IKEA


Igår var vi på IKEA och handlade.
Jag tror nästan att det var sista gången jag åkte dit. Man kan ju tycka att det inte borde vara så mycket folk där en vecka innan löning... Ack vad fel vi hade.
För det första fanns det ju knappt några parkeringsplatser, trångt och jävligt och svårt att ta sig fram.
Folk går bara utan att se sig för och det är ett under att jag inte körde på någon med vagnen.
NOLL RESPEKT!
Det gäller att planera sin "rutt" på varuhuset och följa strömmen, viker man åt sidan kan man bli stående en bra stund.
Vi fick i alla fall tag i det mesta vi skulle ha och lite till.
Williams möbler och lådor till rummet (som var det viktigaste igår), R fick tag i en ny datorstol och vi hittade även en snygg TV-möbel på fyndavdelningen som var nersatt 1200 kr då det var en utgåeende modell, 300 gav vi för den (tack så mycket).
När vi kom till kassan var det fel på kortterminalen i hela varuhuset, helt plötsligt kunde man inte betala med kort på HELA IKEA.
Efter att ha testat både mitt och R´s kort flera gånger fick R springa över till ICAmaxi rätt över vägen för att hämta ut pengar i bankomaten.
Skitdåligt att det inte finns en bankomat på IKEA, hur tänker man då???
Efter mycket om och men kom R tillbaka (det var lång kö vid bankomaten) och vi kunde betala och åka hem.
Jag trodde aldrig att vi skulle få in allt i bilen, med R lyckades utan större problem. Det var lite trångt i baksätet men det gick.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här