...

Det ÄR fint väder idag, solen skiner och det blåser bara lite, lite.
Egentligen perfekt väder att vara ute i, men jag måste försöka vila bort lite av min trötthet...
Oliver sover brevid mig och jag borde göra detsamma innan det är dags att hämta stora prinsen från förskolan.
Börjar längta redan när jag går utanför grinden, men jag vet att han det roligare där ett par timmar än hemma med morsan.
Eftermiddagen tror jag vi ska spendera i trädgården. Jag behöver dela och flytta på min stora vinbärsbuske, hoppas det går utan att ta död på den.
Min syster (som är trädgårdsmäster) sa att det skulle gå i alla fall, jag får lite på henne.
Det kommer mycket bär iår och William älskar att gå och plocka dessa.

underbara röda vinbär...

 


Kommentarer
Postat av: Evelyn

Åh, vi skulle också behöva plantera om vinbären lite, vi har gigantiska buskar som växer så man inte kommer åt hälften. Praktiskt med en trädgårdsmästare i familjen! =)



Milton fyller två imorgon, tiden har verkligen gått superfort!

2011-05-26 @ 21:29:08
URL: http://eyz.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja det var synd att vi inte hann med att flytta busken! Men jag tror att du klarar detta själv faktiskt :) Tänk på att ta med väldigt mycket utav rotklumpen när du gräver upp! Gräv sedan ett hål lika djupt som själva "klumpen". Blanda lite nuvarande jord med planteringsjord så inte busken får en "chock". Sen var det där med beskärning men det får vi ta de på telefon ;) Pöss!

2011-05-27 @ 11:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0





















Kontakta mig via mail:
klicka här